روزه گرفتن امام حسین(ع)درهفت سالگیروایت شده که حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در هنگام طفولیت و در سن 7 سالگی در ماه رمضان روزه می گرفت.
روایت شده که حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در هنگام طفولیت و در سن 7 سالگی در ماه رمضان روزه می گرفت، بی آنکه سحری میل کند و یا به کسی اظهار نماید. در اولین روزهای گرم ماه رمضان تشنگی بر آن حضرت فشار آورد و چون آن جناب به حسب ظاهر خردسال و کم سن و سال و ضعیف بودند بی حال شدند .حضرت صدیقه ی طاهره علیهاالسلام متوجه شد که امروز فرزندش مثل سایر روزها نیست و رنگ کودکش به زردی گرویده و در گوشه ای نشسته و بی حال به دیوار تکیه کرده و سکوت اختیار نموده است.آمد و سرش را به دامن گرفت و فرمود:«مادر به قربانت! امروز تو را چه شده که رنگت پریده و با من سخن نمی گویی؟!»امام علیه السلام ابتدا ابراز نکرد اما چون اصرار مادر را دید فرمود:«مادر! امروز را خالصا لوجه الله نیت روزه کرده ام.»فرمود: «فرزندم هوا بسیار گرم است و تو طاقت تشنگی نداری، بیا و افطار کن.»امام حسین علیه السلام به مادر گرامی اش التماس نمود که مرا ملزم به افطار مکن و بگذار امروز را روزه باشم.حضرت زهرا علیهاالسلام امیرمؤمنان علیه السلام را خبر کرد و جریان را به اطلاع آن حضرت رسانید؛ و از او خواست تا امام حسین علیه السلام را تکلیف به افطار فرماید.حضرت امیر علیه السلام فرزندش را به زانو بيانات بزرگان...ما را در سایت بيانات بزرگان دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 425 تاريخ: يکشنبه 10 دی 1396 ساعت: 1:46
ما را در سایت بيانات بزرگان دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 84 تاريخ: يکشنبه 10 دی 1396 ساعت: 1:46
(953 - 1030 هu200d .ق ) رفت ساعتى باوى به گفتگو پرداخت . در اين موقع صداى اذان بلند شد. شيخ بهائى فرمود: در همينجا نماز بخوانيد تا ما هم به شما اقتدا كنيم و از فيض نماز جماعت بهره مند گرديم .ملاّ عبدالله مقدارى تاءمل كرد، پس از جا برخاسته بدون آنكه درمنزل شيخ نماز جماعت بخواند به خانه خود رفت . يكى از دوستان و شاگردان خاص اوكه حضور داشت ، پرسيد: شما كه اين قدر مقّيد هستيد نماز رااول وقت بخوانيد چرا خواسته شيخ را اجابت نكرديد و همانجا نماز نخوانديد؟پاسخ داد: در آن موقع كه شيخ چنين پيشنهادى كرد با خود فكر كردم ، آيا هرگاه شيخپشت سر من نماز بخواند تغييرى در من ايجاد نمى شود. ديدم چنان نيست كه نفس من تغييرىدر خود احساس نكند، لذا نماز نخوانده از خانه او بيرون آمدم . بيانات بزرگان...ما را در سایت بيانات بزرگان دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 72 تاريخ: يکشنبه 10 دی 1396 ساعت: 1:46
برتری فاطمه (سلام الله علیها) 1 آیا مکتب اهل تشیع بر این باور است که حضرت فاطمۀ زهرا از خیلی مردها برتر بود؟ هر چند که پیامبران و امامان، به دلایلی، از میان مردان انتخاب شده اند، اما معنای چنین انتخابی آن نیست که بانوان، امکان پیشرفت معنوی و رسیدن به درجات عالی قرب خداوند را ندارند. در همین راستا، خداوند در قرآن کریم، بانوانی؛ چون مریم و آسیه را از میان نسل های گذشته، به عنوان اسوه ای برای بشریت معرفی نموده است.(1) بدیهی است که مقام و منزلت آنان از بسیاری مردان و حتی مردان مؤمن، برتر و والاتر است. مسلمانان به ویژه، شیعیان معتقدند که بانوان دیگری نیز وجود دارند که مقام معنوی آنان به مراتب بیشتر از عموم مردان و زنان با ایمان است.ام المؤمنین خدیجه، همسر پیامبر و دخترشان فاطمه ، برترین بانوی جهان آفرینش، بهترین نمونه از بانوانی هستند که تمام افراد با ایمان باید از آنها سرمشق گرفته و رفتارشان را الگوی خویش قرار دهند. ادامه دارد ...
برتری فاطمه (سلام الله علیها) 2 شیعیان، فاطمه را شخصیتی می دانند که در ردیف پیامبران و اولیای الهی جای دارد. در این زمینه، امام صادق بیان می فرمایند که اگر خداوند، امیرالمؤمنین علی را خلق نمی کرد، هیچ مردی هم طراز فاطمه نبود(2) و این نشانگر برتری ایشان بر تمام صحابه پیامبر از دیدگاه شیعه می باشد. البته، کتاب های معتبر اهل سنت نیز آکنده از بیان فضائل آن ب بيانات بزرگان...ما را در سایت بيانات بزرگان دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 86 تاريخ: يکشنبه 10 دی 1396 ساعت: 1:46